تبلیغات
بیداری اندیشه - در اثبات بودن مهدى موعود همان حجة بن الحسن العسكرى علیهما السلام
ما بیداریم و پروژه بیداری ادامه دارد We are awake& WAKEUP PROJECT still runing
در ذكر اثبات بودن مهدى موعود، همان حجة بن الحسن العسكرى علیهما السلام متفق علیه بین مسلمین ، به نص حضرت رسول صلى الله علیه و آله و امیرالمؤ منین علیه السلام و بعضى از امامان علیهم السلام .
خلافى نیست در فضل و علم و دیانت و زهد و صدق و تقواى ایشان از طرق اهل سنّت و از طرق خاصه ، بى استیفاى متن تمام خبر ایشان كه موجب تطویل است . بلكه غرض رساندن این مقدار از مدّعى كه آن شخص مخصوص ، همان موعود منتظر است به نص ‍ رسول خدا صلى الله علیه و آله و ائمّه صلوات اللّه علیهم به حدّ تواتر لفظى یا معنوى كه سبب قطع باشد از براى منصف خالى از عناد و شبه و در تمام احادیث و اخبار معتبره اهل سنّت معارضى براى آنها نیست .
زیرا دانستى كه جمهور ایشان دعوى مهدویّت شخصى مخصوص نكنند و بر هر خسیسى قابل مهدویت را جایز دانند كه مهدى علیه السلام باشد. پس باب تاءویل آن اخبار نیز بالمره مسدود است ، زیرا بى معارض عقلى چنانكه در باب سابق معلوم شد و معارض نقلى كه خود معترفند، بعد از معلومیّت ضعف و بطلان چند خبر كه آن نیز گذشت ، جایز نباشد تصرف و تاءویل در نص صحیح قطعى و كلام صریح بتّى كه مؤ ید است در این مقام به خبر متفقٌ علیه بین فریقین كه :
(هر كس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، مرده است به مردن جاهلیّت كه بى فطرتاسلام از دنیا بیرون رفته .)
سیوطى در (تاریخ الخلفا) از چند طریق از بخارى و مسلم و احمد و ابى داوود و بزاز و غیر ایشان روایت كرده به الفاظ مختلفه كه رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: (دوازده خلیفه از قریش خواهد بود.)
و به روایت احمد و بزاز: (دوازده نفرند به عدد نقباى بنى اسرائیل .)
و به روایت مسدّد در مسند كبیر: (دوازده خلیفه اند كه همه ایشان عمل مى كنند به هدایت و دین حق .)
آنگاه نقل كرده از قاضى عیاض مالكى كه او گفته : باید مراد از دوازده در این احادیث و آنچه شبیه آنهاست ، آنكه ایشان در زمانى باشند كه خلافت عزیز و اسلام قوى و امور مستقیم باشد و مردم اجتماع كنند بر آن خلیفه و امیر چنین بود تا وقتى كه امر بنى امیّه مضطرب شد در زمان ولید بن یزید تا آنكه برپا شد دولت بنى عباس ، پس ایشان را تمام كردند.
سخیف و ضعیف بودن روایت ابن حجر
ابن حجر عسقلانى شیخ الاسلام در شرح بخارى گفته كه كلام قاضى ، كلامى است كه گفته شده در آن حدیث تا آن كه مى گوید: (آنچه واقع شد آن است كه مردم جمع شدند بر ابى بكر، آنگاه بر عمر، پس عثمان ، پس على علیه السلام . تا آنكه واقع شد امر حكمین در صفین ، پس معاویه از آن روز نامیده شد به خلیفه . آنگاه اجتماع كردند بر معاویه در وقت صلح با حسن . آنگاه اجتماع كردند بر پسر او، یزید و از براى حسین امر منتظم نشد، بلكه كشته شد پیش از آن و چون یزید مرد، اختلاف شد تا آنكه اجتماع كردند بر عبدالملك بن مروان بعد از كشته شدن ابن زبیر.
آنگاه اجتماع كردند بر چهار فرزند او، ولید و سلیمان و یزید و هشام و میان سلیمان و یزید، عمر بن عبدالعزیز بود. پس ایشان هفت خلیفه اند بعد از خلفاى راشدین و دوازدهمى ، ولید بن یزید بن عبدالملك است كه چون عمویش هشام مرد، اجتماع كردند. پس ‍ چهار سال خلافت كرد، آنگاه او را كشتند و فتنه منتشر شد از آن روز و دیگر اتفاق نیفتاد اجتماع بر خلیفه بعد از او.)
از این كلام معلوم مى شود كه یزید بن معاویه از خلفاى دوازده گانه است كه حضرت خبر داد كه ایشان هادى و عالمند بین حق و برحقند!!!
پس خروج كننده بر او و یاغى و خارج بر امام زمان خواهد بود و این از شواهد واضحه است بر آنچه علماى امامیّه مدّعیند كه به قواعد اهل سنّت ، حضرت سیّدالشهداء علیه السلام خارج بر امام زمان خود بود و ادلّه و براهین و شواهد این مدعى بسیار است ! مقام را گنجایش بیش از این نیست و از اینجا است كه ابن حجر مذكور در كتاب (تقریب ) تصریح كرده كه عمر بن سعد، ثقه است و ارتكاب آن امر عظیم را منافى عدالت او ندانسته !
ردّ اقوال بعضى از علماى اهل سنّت توسط بعضى دیگر از علمایشان
علماى اهل سنّت چنان گرفتار این خبر شریف شدند كه خواستند از آن فارغ شوند، بحمد اللّه نشد؛ بلكه احتمالاتى كه در آن دادند مفتضح و رسوا شدند، گاهى ارجاس خلفاى بنى امیّه و بنى عباس را گفتند كه : هر كس ، آن متجاهرین در بیشتر كبایر ضروریه اهل اسلام را نشناسد و ایشان را مقتداى خود نداند، كافر مرده و بر آن نسق سایر سلاطین و گاهى امام هر زمان قرآن را گرفتند و این خبر بر طریقه تام امامیّه و واضح و روشن است و نیز مؤ یّد به چند صنف اخبار دیگر كه در باب اثبات امامت ائمّه اثناعشر علیهم السلام به اسانید معتبر ثبت شده و محل ذكر آنها نیست .
اما از طرق اهل سنّت ، چند خبر ذكر مى شود:


طبقه بندی: در اثبات بودن مهدى موعود همان حجة بن الحسن العسكرى علیهما السلام، 
برچسب ها: وجود امام عصر(عج)، امام مهدی، صاحب الامر،
نگارش در تاریخ جمعه 17 خرداد 1392 توسط پدرام پرتوفرد | نظرات ()
درباره وبلاگ
موضوعات
آخرین مطالب
جستجو
آرشیو مطالب
نویسندگان
پیوند ها
ابر برچسب ها
پیوند های روزانه
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی هرگونه برداشت یا كپی برداری از مطالب بدون اطلاع به مدیریت یا ذكر منبع حق الناس تلقی میشود.





قالب وبلاگ
JavaScript Codes